STATUT


 

RAMOWY STATUT

 UCZNIOWSKIEGO KLUBU SPORTOWEGO

 

Rozdział 1

Nazwa, teren działania, siedziba i charakter prawny.

 

§ 1

Uczniowski Klub Sportowy „SZÓSTKA – KŁODZKO” jest stowarzyszeniem zrzeszającym  uczniów Szkoły Podstawowej nr 6, rodziców, nauczycieli i sympatyków.

 

§ 2

Terenem działania  Klubu jest miasto Kłodzko.

Siedzibą Klubu jest  Szkoła Podstawowa nr 6 im. Unii Europejskiej w Kłodzku przy ul. Boh. Getta 22.

 

§ 3

Klub jest stowarzyszeniem zarejestrowanym i z tego tytułu posiada osobowość prawną.

 

§ 4

Klub działa zgodnie z ustawą o kulturze fizycznej, ustawą  - „Prawo o stowarzyszeniach”, ustawą o systemie oświaty oraz z własnym statutem.

 

§ 5

Kub używa pieczęci, godła, flagi, barw, oznak i znaczków organizacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

 

Rozdział 2

Cel i środki działania.

 

§ 6

Celem Klubu jest:

1.      Planowanie i organizowanie pozalekcyjnego życia sportowego uczniów w oparciu o możliwości sprzętowe i obiektowe szkoły oraz pomoc organizacyjną i materialną rodziców i sympatyków Klubu,

2.      Angażowanie wszystkich uczniów do różnorodnych form aktywności ruchowej, gier  i zabaw dostosowanych do wieku, stopnia sprawności i zainteresowań sportowych,

3.      Organizacja i uczestnictwo w imprezach sportowych organizowanych na obszarze działania samorządu terytorialnego i poza nim,

4.      Organizowanie zajęć sportowych dla uczniów w szkołach w celu wszechstronnego rozwoju ich sprawności fizycznej i umysłowej,

5.      Organizowanie działalności sportowej ze szczególnym uwzględnieniem funkcji zdrowotnych,

6.      Organizowanie uczniom wszystkich klas różnorodnych form współzawodnictwa sportowego,

7.      Kształtowanie pozytywnych cech charakteru i osobowości poprzez uczestnictwo w realizacji zadań sportowych,

8.      Prowadzenie działalności gospodarczej.

 

§ 7

Klub realizuje swoje zadania statutowe we współdziałaniu z dyrektorem szkoły, radą szkoły, klubami sportowymi, władzami samorządowymi i sportowymi.

 

§ 8

Klub opiera swą działalność przede wszystkim na społecznej pracy swoich członków i działaczy, pomocy rodziców uczniów, pomocy organizacji samorządowych i urzędowych (dotacje).

Rozdział 3

Członkowie, ich prawa i obowiązki.

 

§ 9

Członkowie Klubu dzielą się na:

1.      Zwyczajnych

2.      Wspierających

 

§ 10

1.      Członkami zwyczajnymi Klubu mogą być uczniowie szkoły, w której Klub ma swoją siedzibę, rodzice i nauczyciele, którzy złożą pisemną deklarację, zapłacą wpisowe i zostaną przyjęci przez Zarząd Klubu,

2.      Małoletni mogą być członkami Klubu za zgodą ich przedstawicieli ustawowych.

 

§ 11

Członkowie zwyczajni mają prawo:

1.      Uczestnictwa w Walnych Zebraniach Klubu z biernym i czynnym prawem wyborczym, z ograniczeniami określanymi w art.3 ust. 2 i 3 – „Prawo o stowarzyszeniach”,

2.      Zgłaszania propozycji i wniosków wobec władz Klubu,

3.      Uczestnictwa w zawodach i imprezach sportowych organizowanych przez Klub,

4.      Korzystania z wszelkich urządzeń Klubu na zasadach określonych przez Zarząd Klubu,

5.      Korzystania z innych uprawnień określonych przez Zarząd Klubu.

 

§ 12

Członkami wspierającymi mogą być osoby fizyczne i osoby prawne, które popierają cele Klubu, zostaną przyjęci przez Zarząd i zadeklarują pomoc materialną lub finansową dla Klubu.

 

§13

Członkowie wspierający mają prawo:

1.      Uczestniczenia bezpośrednio lub poprzez swoich delegatów w Walnych Zebraniach Klubu,

2.      Zgłaszania wniosków wobec władz Klubu,

3.      Korzystanie z innych uprawnień określonych przez Zarząd Klubu.

 

§ 14

Do obowiązków członków Klubu należy:

1.      Branie czynnego udziału w działalności Klubu,

2.      Przestrzeganie postanowień statutu i uchwał władz Klubu,

3.      Godne reprezentowanie władz Klubu,

4.      Płacenie składek ustalonych przez Walne Zebranie Klubu.

 

§ 15

Członkostwo w Klubie ustaje poprzez:

1.      Dobrowolne wystąpienie zgłoszone na piśmie do Zarządu,

2.      Skreślenie z listy członków uchwałą Zarządu w przypadku:

a)      umyślnego naruszania postanowień statutu

b)      nie branie udziału w działalności statutowej Klubu przez okres 6 miesięcy,

3.      Działania na szkodę Klubu,

4.      Rozwiązanie się Klubu.

 

Rozdział 4

Władze Klubu.

 

§ 16

1.      Władzami Klubu są:

a)      Walne Zebranie Klubu,

b)      Zarząd,

c)      Komisja Rewizyjna.

2.      Kadencja Władz trwa 2 lata. Wybór władz następuje w głosowaniu tajnym lub jawnym w zależności od decyzji Walnego Zebrania Klubu.

3.      Uchwały wszystkich Władz Klubu zapadają zwykłą większością głosów o ile postanowienia statutu nie stanowią inaczej.

 

§ 17

1.      Walne Zebranie Klubu jest najwyższą władzą Klubu i może być zwyczajne i nadzwyczajne.

2.      Walne Zebranie Sprawozdawczo – Wyborcze zwoływane jest przez Zarząd raz na 2 lata.

3.      Walne Zebranie Sprawozdawcze zwoływane  jest przez Zarząd raz na rok.

4.      Nadzwyczajne Walne Zebranie Klubu zwoływane jest przez Zarząd Klubu:

a)      Z własnej inicjatywy,

b)      Na wniosek Komisji Rewizyjnej,

c)      Na wniosek 1/3 ogółu członków.

5.      Nadzwyczajne Walne Zebranie Klubu odbywa się nie później niż w ciągu miesiąca od złożenia wniosku lub podjęcia uchwały i obraduje nad sprawami, dla których zostało zwołane.

 

§ 18

1.      Do wyłącznej kompetencji Walnego Zebrania Klubu należy:

1)      Uchwalenie programów sportowej, organizacyjnej i finansowej działalności Klubu,

2)      Rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej,

3)      Uchwalenie na wniosek Komisji Rewizyjnej absolutorium dla Zarządu Klubu,

4)      Wybór zarządu i Komisji Rewizyjnej,

5)      Podejmowanie uchwał o zmianie statutu lub rozwiązania Klubu,

6)      Ustalanie wysokości i trybu polecenia składek członkowskich, rozpatrywanie i rozstrzyganie innych spraw wniesionych pod obrady Walnego Zebrania Klubu.

2.      Walne Zebranie Klubu jest prawomocne  w pierwszym terminie przy obecności co najmniej 1/2 członków uprawnionych do głosowania, a w drugim terminie bez względu na liczbę obecnych, o ile termin ten by podany w zawiadomieniu.

3.      W Walnym Zebraniu Klubu mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez Zarząd.

 

§ 19

1.      Zarząd Klubu składa się z pięciu członków wybieranych przez Walne Zebranie Klubu, którzy spośród siebie wybierają Prezesa i Sekretarza.

2.      Zebrania Zarządu Klubu odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.

3.      Do ważności uchwał Zarządu Klubu konieczna jest obecność co najmniej 2/3 liczby członków Zarządu, w tym Prezesa lub Sekretarza.

4.      W okresie pomiędzy posiedzeniami Zarządu jego uprawnienia przysługują Prezesowi działającemu wspólnie z Sekretarzem

 

§ 20

Do zadań Zarządu Klubu należy kierowanie bieżącą działalnością Klubu w okresach pomiędzy Walnym i Zebraniami Klubu, a w szczególności:

1)      Reprezentowanie Klubu na zewnątrz i działanie w jego imieniu,

2)      Wykonywanie Uchwał Walnego Zebrania Klubu,

3)      Uchwalenie okresowych planów działania i preliminarzy budżetowych,

4)      Powoływanie  i rozwiązywanie komisji problemowych,

5)      Przyjmowanie i skreślanie członków,

6)      Zarządzanie majątkiem i funduszami Klubu zgodnie z obowiązującymi przepisami,

7)      Składanie sprawozdań z działalności Klubu.

 

§ 21

1.      Członek Zarządu Klubu może być zawieszony w czynnościach lub odwołany ze składu Zarządu, jeżeli nie wykonuje przyjętych obowiązków, działa niezgodnie ze statutem bądź w inny sposób zawiódł zaufanie członków Klubu.

2.      Uchwałę o zawieszeniu w czynnościach lub odwołaniu członka Zarządu podejmuje Zarząd większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej 1/2 uprawnionych do głosowania.

3.      Usunięty lub zawieszony członek Zarządu ma prawo odwołania się do Walnego Zebrania Klubu w ciągu 30 dni od podjęcia Uchwały o usunięciu lub zawieszeniu.

 

§ 22

1.      Komisja Rewizyjna jest organem kontrolującym całokształt działalności Klubu.

2.      Komisja Rewizyjna składa się z 2 członów wybieranych przez Walne Zebranie Klubu. Liczbę członów Komisji Rewizyjnej ustala każdorazowo Walne Zebranie Klubu.

3.      Komisja wybiera ze swego grona Przewodniczącego i Sekretarza.

4.      Komisja Rewizyjna działa w oparciu o regulamin zatwierdzony przez Walne Zebranie Klubu.

5.      Do czynności Komisji Rewizyjnej należy:

1)      Przeprowadzenie okresowych kontroli działalności statutowej i finansowej Klubu,

2)      Wydawanie zaleceń pokontrolnych w przypadku stwierdzenia uchybień w działalności, określenie terminów oraz sposobów ich usunięcia,

3)      Składanie sprawozdań  z całokształtu swej działalności na Walnym Zebraniu Klubu oraz stawianie wniosku o udzielenie lub odmowę udzielenia absolutorium ustępującemu Zarządowi,

4)      Składanie zastrzeżeń w stosunku do projektowanych uchwał, postanowień i przedsięwzięć Zarządu, jeżeli Komisja dojdzie do wniosku, że spowodują one lub mogą spowodować nieprawidłowości w działaniu Klubu,

5)      Występowanie z żądaniem zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Klubu, względnie z wnioskiem o zwołanie posiedzenia Zarządu  w przypadku stwierdzenia niezgodnych z prawem lub statutem bądź istotnymi interesami Klubu działań Zarządu.

 

§ 23

1.      Członek Komisji Rewizyjnej może być zawieszony w czynnościach lub odwołany z jej składu, jeżeli nie wykonuje przyjętych obowiązków, działa niezgodnie ze statutem, bądź w inny sposób zawiódł zaufanie członków Klubu.

2.      Uchwałę o zawieszeniu w czynnościach lub odwołaniu członka Komisji Rewizyjnej podejmuje Komisja Rewizyjna większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.

3.      Odbywany lub zawieszony członek Komisji Rewizyjnej ma prawo odwołać się do Walnego Zebrania Klubu w terminie 30 dni od podjęcia uchwały o odwołaniu lub zawieszeniu.

 

§ 24

W przypadku powstania wakatu w Zarządzie lub Komisji Rewizyjnej – władzom tym przysługuje prawo wybrania nowych członków spośród członków Klubu. Liczba osób dokooptowanych nie może przekroczyć połowy członków pochodzących z wyboru.

 

Rozdział 5

Wyróżnienia i kary

 

§ 25

1.      Za aktywny udział w realizacji zadań Klubu przyznawane są wyróżnienia i nagrody.

2.      Zasady oraz tryb przyznawania wyróżnień i nagród określa regulamin uchwalony przez Zarząd Klubu.

 

§ 26

1.      W razie naruszenia postanowień statutu lub uchwał władz Klubu - Zarządowi przysługuje – zgodnie z regulaminem zatwierdzonym przez Walne Zebranie Klubu – prawo wymierzenia następujących kar:

a)      upomnienia,

b)      nagany,

c)      zawieszenia w prawach na okres 6 miesięcy,

d)      zawieszenia w prawach na okres 12 miesięcy,

e)      wykluczenia.

2.      Od uchwały Zarządu o ukaraniu, członkowi Klubu przysługuje prawo odwołania się do Walnego Zebrania Klubu w terminie 30 dni.

3.      Uchwała Walnego Zebrania Klubu jest ostateczna.

 

 

Rozdział 6

Majątek i fundusze Klubu.

 

§ 27

1.      Na majątek Klubu składają się nieruchomości, ruchomości oraz fundusze.

2.      Na fundusze Klubu składają się:

1)      składki członkowskie,

2)      darowizny i zapisy,

3)      dotacje na zadania państwowe z zakresu kultury fizycznej zlecone Klubowi,

4)      dotacje na zadania zlecone przez samorząd terytorialny,

5)      dochody z majątku,

6)      dochody z działalności gospodarczej,

7)      inne wpływy.

 

§ 28

Dla ważności oświadczeń w zakresie praw, podejmowania zobowiązań majątkowych oraz udzielania pełnomocnictw są podpisy dwóch osób spośród następujących osób: Prezesa, Sekretarza, dwóch upoważnionych członków Zarządu.

 

 

Rozdział 7

Zmiana statutu i rozwiązanie się Klubu.

 

§ 29

Zmiany statutu Klubu wymagają uchwały Walnego Zebrania Klubu podjętej 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.

 

§ 30

1.      Rozwiązanie się Klubu może nastąpić na podstawie uchwały Walnego Zgromadzenia Klubu podjętej 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.

2.      Uchwała o rozwiązaniu się Klubu określa tryb likwidacji oraz cel, na jaki ma być przeznaczony majątek.

 

KONTAKT

 

Uczniowski Klub Sportowy „Szóstka – Kłodzko”

ul. Boh. Getta 22

57 – 300 Kłodzko

tel. 074/ 867 37 17

kom. 0 695 276 029